QC not working in dog fight, intercept or escort mode.

mongoose

SOH-CM-2023
In some of my installs I have this issue but fine in free flight or ground attack modes. The common factor seems to be whether other ac are involved. Does any one know what files I need to have a look at? (This is where I realty miss Daiwilletti
:cry:)
 
1st make sure that no spawns is blocking the ac, then check

uisel.xml

<UserSelections>
<Realism>
<preset val="1"/>
<flightModel val="1"/>
<ShowTrueAirspeed val="n"/>
<AircraftStressDamage val="n"/>
<UnlimitedWeapons val="n"/>
<UnlimitedFuel val="n"/>
<AutoRudder val="n"/>
<AutoMixture val="y"/>
<GEffects val="y"/>
<SunGlare val="y"/>
<DisallowTacticalDisplay val="y"/>
<DisallowTargetingHelpers val="y"/>
<DisallowExternalViews val="y"/>
<LimitTagDisplay val="n"/>
<weaponEffectiveness val="1"/>
<PlayerInvincible val="n"/>
</Realism>
<QuickCombat>
<AirbaseID type="string" val="phil01"/>
<EnemyGroundSkill type="uint" val="1"/>
<EnemySkill type="uint" val="1"/>
<GlobalLayer type="string" val="philippines1941"/>
<MissionType type="uint" val="1"/>
<Pilot type="uint" val="7"/>
<Position type="uint" val="3"/>
<Season type="uint" val="0"/>
<TacticPosition type="uint" val="2"/>
<Terrain type="string" val="philippines"/>
<TimeOfDay type="uint" val="1"/>
<Weather type="string" val="Cumulus"/>
<WeatherFile type="string" val="dr_cumulus.xml"/>
<PlayerAircraft>
<Aircraft type="string" val="F4F-3A Enterprise 42"/>
<AmmoPct type="uint" val="100"/>
<FuelPct type="uint" val="100"/>
<Model type="string" val="f4f-3"/>
<PayloadIdx type="uint" val="0"/>
<UseCustomAircraft type="bool" val="y"/>
<Wingmen type="uint" val="1"/>
</PlayerAircraft>
<EnemyAircraft>
<Aircraft type="string" val="A6M2-21 42"/>
<Model type="string" val="a6m2"/>
<Quantity type="uint" val="3"/>
<Respawn type="bool" val="y"/>
</EnemyAircraft>
<EnemyBomber>
<Aircraft type="string" val="D3A-1 Val 42"/>
<Model type="string" val="d3a1_val"/>
<Quantity type="uint" val="2"/>
</EnemyBomber>
<PlayerBomberEscort>
<Aircraft type="string" val="D3A-1 Val 42"/>
<Model type="string" val="d3a1_val"/>
</PlayerBomberEscort>
</QuickCombat>
<Mission>
<Aircraft type="string" val="D3A-1 Val 42"/>
<MissionEnemyGroundSkill type="uint" val="1"/>
<Model type="string" val="d3a1_val"/>
</Mission>
<Miscellaneous>
<AssnFileName type="string" val="CFS3"/>
<FadersList type="string" val=""/>
<ForceFeedBackOn type="bool" val="y"/>
<SoundOn type="bool" val="y"/>
</Miscellaneous>
<Multiplayer>
<Gamename val=""/>
<Gamedesc val=""/>
<Allowedair val="all"/>
<Mission val=""/>
<MaxPlayers val="16"/>
<RespawnLimit val="0"/>
<HasRespawnLimit val="n"/>
<TeamImbalance val="1"/>
<HasTeamImbalance val="n"/>
<GameType val="1"/>
<StartRadiusMeters val="0"/>
<GameEndsType val="0"/>
<GameEnds val="0"/>
<PublishGame val="y"/>
<Position val="5"/>
<Weather val=""/>
<Timeofday val="2"/>
<Season val="0"/>
<Startradius val="1609.34399414063"/>
<Airskill val="1"/>
<Groundskill val="1"/>
<AllowAircraftChange val="y"/>
<Realism>
<preset val="1"/>
<flightModel val="1"/>
<ShowTrueAirspeed val="n"/>
<AircraftStressDamage val="n"/>
<UnlimitedWeapons val="n"/>
<UnlimitedFuel val="n"/>
<AutoRudder val="n"/>
<AutoMixture val="y"/>
<GEffects val="y"/>
<SunGlare val="y"/>
<DisallowTacticalDisplay val="y"/>
<DisallowTargetingHelpers val="y"/>
<DisallowExternalViews val="y"/>
<LimitTagDisplay val="n"/>
<weaponEffectiveness val="1"/>
<PlayerInvincible val="n"/>
</Realism>
<Aircraft type="string" val="D3A-1 Val 42"/>
<Model type="string" val="d3a1_val"/>
</Multiplayer>
<Campaign/>
<CustomAircraft/>
</UserSelections>
 
Well it seems to be something else. I have issue with the QC missions failing to load as well. I get all QC types to work in the stock but they fail to work in other installs even when I port over "_mission.xml" and the uisel, although the free flight still works, Dogfight still CTD and others say error in mission. Again it seems to happen only when other ac are present or required.
Having said that, there don't seem to be issues with TOW in era 3??
I also have a couple of BoB installs, the older one works but not the updat version with the latest stuff:banghead:
 
Last edited:
Did you make sure the ac called out in uisel is in the theater aircraft folder.
 
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