Hi Folks. I'm wondering if you can help me find any photos. This particular one has some very much needed inscriptions that I want to replicate (Milton's Avia 51 Tri-Motor project) that are shown on the side. I would like to find clear, legible pictures if possible. I though this was the best place to ask.
The higher resolution, the better.
Please take notice to the words CS Letecka Spolecnost Praha
Any help is very much appreciated!
Pilot František Novotný po svém rekordním letu Amsterdam-Praha za 4 hodiny a 35 minut stojí na kbelském letišti před letounem Fokker/Avia FVIIb/3m ČLS.
V roce 1936 zakoupila Československá letecká společnost, jako druhá společnost v Evropě po KLM, letouny Douglas DC-2 pro 14 cestujících a za další dva roky zařadila do svého letadlového parku také stroje DC-3. Dnes legendární letouny byly velmi populární už tehdy a na lince "Dunajský expres" si vysloužily název "Létající Pullmany". DC-3 byly vybaveny palubními zaměřovači a radiokompasy, automatickými piloty - roboty, odmrazovacím zařízením a zatahovacím podvozkem, motory měly stavitelné vrtule. Pohodlí cestujících zvyšovaly toalety, vytápěné pohodlné kabiny a také letušky. Na palubách letounů ČSA se letušky objevily v roce 1937.
ČSA v té době používaly neméně známé třímotorové letouny Fokker F.IX, které mohly přepravovat 17 cestujících, a britské Airspeed AS-6 Envoy se dvěma motory Walter Castor II po 176 kW a šesti místy pro cestující. Létaly výhradně na pravidelné lince z Prahy do Moskvy, která byla otevřena začátkem září 1936 právě letounem Airspeed Envoy. Nemohla být pochopitelně létána non-stop a vedla přes Rumunsko, Kyjev a Brjansk. Velmi moderní byly také letouny Savoia Marchetti SM-73 pro 17 cestujících, které ČSA používaly v letech 1937 až 1939. Poháněly je české motory Walter Pegasus o výkonu až 452 kW, létaly převážně na zahraničních linkách a pro jejich spolehlivost, vysokou životnost a shodnost třímotorové koncepce se jim říkalo "italské Junkersy".
The higher resolution, the better.
Please take notice to the words CS Letecka Spolecnost Praha
Any help is very much appreciated!
Pilot František Novotný po svém rekordním letu Amsterdam-Praha za 4 hodiny a 35 minut stojí na kbelském letišti před letounem Fokker/Avia FVIIb/3m ČLS.
V roce 1936 zakoupila Československá letecká společnost, jako druhá společnost v Evropě po KLM, letouny Douglas DC-2 pro 14 cestujících a za další dva roky zařadila do svého letadlového parku také stroje DC-3. Dnes legendární letouny byly velmi populární už tehdy a na lince "Dunajský expres" si vysloužily název "Létající Pullmany". DC-3 byly vybaveny palubními zaměřovači a radiokompasy, automatickými piloty - roboty, odmrazovacím zařízením a zatahovacím podvozkem, motory měly stavitelné vrtule. Pohodlí cestujících zvyšovaly toalety, vytápěné pohodlné kabiny a také letušky. Na palubách letounů ČSA se letušky objevily v roce 1937.
ČSA v té době používaly neméně známé třímotorové letouny Fokker F.IX, které mohly přepravovat 17 cestujících, a britské Airspeed AS-6 Envoy se dvěma motory Walter Castor II po 176 kW a šesti místy pro cestující. Létaly výhradně na pravidelné lince z Prahy do Moskvy, která byla otevřena začátkem září 1936 právě letounem Airspeed Envoy. Nemohla být pochopitelně létána non-stop a vedla přes Rumunsko, Kyjev a Brjansk. Velmi moderní byly také letouny Savoia Marchetti SM-73 pro 17 cestujících, které ČSA používaly v letech 1937 až 1939. Poháněly je české motory Walter Pegasus o výkonu až 452 kW, létaly převážně na zahraničních linkách a pro jejich spolehlivost, vysokou životnost a shodnost třímotorové koncepce se jim říkalo "italské Junkersy".