• There seems to be an uptick in Political comments in recent months. Those of us who are long time members of the site know that Political and Religious content has been banned for years. Nothing has changed. Please leave all political and religious comments out of the forums.

If you recently joined the forums you were not presented with this restriction in the terms of service. This was due to a conversion error when we went from vBulletin to Xenforo. We have updated our terms of service to reflect these corrections.

Please note any post refering to a politician will be considered political even if it is intended to be humor. Our experience is these topics have a way of dividing the forums and causing deep resentment among members. It is a poison to the community. We appreciate compliance with the rules.

The Staff of SOH

• Server side Maintenance is done. We still have an update to the forum software to run but that one will have to wait for a better time.

Tobob_Dakar has been released!

medblock1 3a

Dombral,

As I attempted to work on a GSL file for Dakar, (my own, as a base) I cannot find these following objects. Are they payware, or part of an unreleased package?

medblock1a
medblock2a
medblock3a

Any clarification or help you could give me with this would be greatly appreciated!

En français...

Dombral,

Comme j'ai essayé de travailler sur un fichier GSL pour Dakar, (la mienne, comme une base) je ne peux pas trouver ces objets suivants. Sont-ils payware ou partie d'un ensemble inédit?

medblock1a
medblock2a
medblock3a

Toute clarification ou l'aide que vous pourriez me donner avec ce serait grandement apprécié!

Thanks,

ces objets sont dans le dossier de la ville de "Madrid" publié il y a un an ou deux .

Reply...

Dombral,

Awesome! I did not realize that the Madrid package that Gius did contained objects by Wolfi that I did not have. Thank you for showing me the way, my good friend. The only other thing, if you could manage it, would be to send me any ship and antiaircraft layouts you have for Mers-El-Kebir, and I can finally get the Fleet Air Arm released to the waiting members of this community!

En français,

Dombral,

Exceptionnel! Je ne savais pas que le paquet Madrid, qui ne contenait Gius objets par Wolfi que je n'avais pas. Merci de m'avoir montré le chemin, mon bon ami. La seule autre chose, si vous pouviez gérer, serait de me faire parvenir toute mise en page de navires et antiaériens que vous avez pour Mers-el-Kébir, et je peux enfin la Fleet Air Arm libéré dans l'attente des membres de cette communauté!

Reply...

Good evening,

Here's a quick preview for you...I cannot take any credit on this one, the GSL work is almost exclusively done by Dombral.

aviation française ed Vichy

Good evening,

Here's a quick preview for you...I cannot take any credit on this one, the GSL work is almost exclusively done by Dombral.

Je suis heureux de voire que le problème des medblocks est résolu. Pour l'armée de l'air de Vichy il ne faut pas utiliser les marques jaunes et rouges bien connus avant janvier 1942 . Les marques d'armistice étient de juillet 1940 à mis 1941 (opération Menace) une bande blanche horizontale et une cocarde de fuselage cerclée de blanc . Pour la campagne de Syrie le capot moteur et l'emepnage peints en jaune . De janvier 1942 à aout 1942 (opération Ironclade)capot moteur et empenage jaune avec bandes rouges plus une bande blanche horizontale sur le fuselage avec la cocarde cerclée de blanc . Après aout 1942 (opération Torch) capot moteur et empenages jaune et rouge plus de bande blanche de fuselage ni cocarde mais bandes tricolores sur et sous les ailes . Des bandes blanches verticales à l'arrière du fuselage et barrant les ailes auraient du etre ajouter mais rarement paintes avant novembre 1942.

C"est assez compliqué surtout que les interpretations etaient nombreuses

ci joints 2 curtiss du GCI.4 à Dakar septembre 1940(opération Menace)

View attachment 50785View attachment 50784

Reply...

Dombral,

I wouldn't dream of using the Vichy skin if it was not historical. This was just an aircraft I had with a French skin that I could use to make a couple of screen shots. A Messerschmitt or Spitfire would have looked even more out of place, you know?

Dombral,

Je ne rêve pas d'utiliser la peau Vichy, si ce n'était pas historique. C'était juste un avion que j'ai eu avec une peau français que je pourrais utiliser pour faire quelques captures d'écran. Un Messerschmitt Spitfire ou aurait eu l'air encore plus hors de propos, savez-vous?

Dombral,

I wouldn't dream of using the Vichy skin if it was not historical. This was just an aircraft I had with a French skin that I could use to make a couple of screen shots. A Messerschmitt or Spitfire would have looked even more out of place, you know?

Dombral,

Je ne rêve pas d'utiliser la peau Vichy, si ce n'était pas historique. C'était juste un avion que j'ai eu avec une peau français que je pourrais utiliser pour faire quelques captures d'écran. Un Messerschmitt Spitfire ou aurait eu l'air encore plus hors de propos, savez-vous?
.

tout à fait d'accord avec vous , d'ailleurs il s'agit bien d'un curtiss du GCI.4 et donc bien à sa place à Dakar en 1942 . Etes vous intéressé par les skins de 1940?

Reply...

Dombral,

Oui, je suis intéressé. Si vous avez une peau qui serait approprié pour Menace d'opération (de préférence pour le FDG P-36) par tous les moyens, il serait bienvenu de les avoir. Je vais aussi utiliser le Curtiss FDG à Mers-el-Kébir, comme vous pourrez piloter un espadon à labbes Blackburn pour la protection durant l'opération Catapult.

Bien qu'il sera très probablement une couple de semaines avant que je la libération Fleet Air Arm, j'ai commencé à prendre un dernier regard sur les missions et de faire un tweak ici et là. La seule chose que je ne suis certes nerveux, c'est que cette campagne, il faudra une grande quantité de paysages, il n'ya pas moyen de la contourner. Vous avez besoin de décors pour les Bermudes, Dakar, Tarente, les bases de l'anglais, les bases françaises, des bases de néerlandais, le EuroTarget à Kiel, à Malte, au nord bases africaines, et les bases grecques. (y compris la Crète) Il ya aussi une grande quantité de navires aussi bien.

Cependant, je crois que les concepteurs de piste original serait très impressionné par la renaissance de la Heinkel!, Malte Spitfire, et Kondors! campagnes qui ont été réalisées jusqu'à présent, et cela ne devrait pas être une exception.

In English,

Dombral,

Yes, I am interested. If you have such a skin that would be appropriate for Operation Menace, (preferably for the FDG P-36) by all means it would be welcome to have them. I will also be using the FDG Curtiss at Mers-el-Kebir, as you will be flying a Swordfish with Blackburn Skuas for protection during Operation Catapult.

Though it will most likely be a couple of weeks before I release Fleet Air Arm, I have begun to take one final look at the missions and make a tweak here and there. The only thing that I am admittedly nervous about is that this campaign will require an extensive amount of scenery; there is no way to get around it. You need scenery for Bermuda, Dakar, Taranto, English bases, French bases, Dutch bases, the EuroTarget at Kiel, Malta, North African bases, and Greek bases. (including Crete) There are also a large amount of ships as well.

However, I believe that the original Groundcrew designers would be most impressed with the rebirth of the Heinkels!, Malta Spitfire, and Kondors! campaigns that have been completed thus far, and this should be no exception.

Je suis heureux de voire que le problème des medblocks est résolu. Pour l'armée de l'air de Vichy il ne faut pas utiliser les marques jaunes et rouges bien connus avant janvier 1942 . Les marques d'armistice étient de juillet 1940 à mis 1941 (opération Menace) une bande blanche horizontale et une cocarde de fuselage cerclée de blanc . Pour la campagne de Syrie le capot moteur et l'emepnage peints en jaune . De janvier 1942 à aout 1942 (opération Ironclade)capot moteur et empenage jaune avec bandes rouges plus une bande blanche horizontale sur le fuselage avec la cocarde cerclée de blanc . Après aout 1942 (opération Torch) capot moteur et empenages jaune et rouge plus de bande blanche de fuselage ni cocarde mais bandes tricolores sur et sous les ailes . Des bandes blanches verticales à l'arrière du fuselage et barrant les ailes auraient du etre ajouter mais rarement paintes avant novembre 1942.

C"est assez compliqué surtout que les interpretations etaient nombreuses

Thanks for the explanation, dombral. This is one of those obscure things in WW2 that not many people know of (myself for example).

fleet air arm

Dombral,

Oui, je suis intéressé. Si vous avez une peau qui serait approprié pour Menace d'opération (de préférence pour le FDG P-36) par tous les moyens, il serait bienvenu de les avoir. Je vais aussi utiliser le Curtiss FDG à Mers-el-Kébir, comme vous pourrez piloter un espadon à labbes Blackburn pour la protection durant l'opération Catapult.

Bien qu'il sera très probablement une couple de semaines avant que je la libération Fleet Air Arm, j'ai commencé à prendre un dernier regard sur les missions et de faire un tweak ici et là. La seule chose que je ne suis certes nerveux, c'est que cette campagne, il faudra une grande quantité de paysages, il n'ya pas moyen de la contourner. Vous avez besoin de décors pour les Bermudes, Dakar, Tarente, les bases de l'anglais, les bases françaises, des bases de néerlandais, le EuroTarget à Kiel, à Malte, au nord bases africaines, et les bases grecques. (y compris la Crète) Il ya aussi une grande quantité de navires aussi bien.

Cependant, je crois que les concepteurs de piste original serait très impressionné par la renaissance de la Heinkel!, Malte Spitfire, et Kondors! campagnes qui ont été réalisées jusqu'à présent, et cela ne devrait pas être une exception.

In English,

Dombral,

Yes, I am interested. If you have such a skin that would be appropriate for Operation Menace, (preferably for the FDG P-36) by all means it would be welcome to have them. I will also be using the FDG Curtiss at Mers-el-Kebir, as you will be flying a Swordfish with Blackburn Skuas for protection during Operation Catapult.

Though it will most likely be a couple of weeks before I release Fleet Air Arm, I have begun to take one final look at the missions and make a tweak here and there. The only thing that I am admittedly nervous about is that this campaign will require an extensive amount of scenery; there is no way to get around it. You need scenery for Bermuda, Dakar, Taranto, English bases, French bases, Dutch bases, the EuroTarget at Kiel, Malta, North African bases, and Greek bases. (including Crete) There are also a large amount of ships as well.

However, I believe that the original Groundcrew designers would be most impressed with the rebirth of the Heinkels!, Malta Spitfire, and Kondors! campaigns that have been completed thus far, and this should be no exception.

J'ai déja un H75 sous les couleurs d'unavionduGCI4 àDakar en septembre 1940 version FDG P 36.

pour votre projet FAA en fait il vous faut le monde entier ; vaste programme mais ça vaut la peine d'essayer ; bon courage .View attachment 50869
:

Tobob_Dakar.zip

237813205159287879.JPG

A new entry has been added to Add-Ons Library, category CFS 2 Scenery Add-Ons

Description: This is Tobob’s Dakar scenery, with contributions from Dombral and Achim. This package is for CFS2, and will be used for the upcoming Fleet Air Arm campaign. Tobob has graciously donated his accurate coastlines and land class to the project, thus allowing for Dombral to build GSL scenery which approximates the historical settings of Dakar, Senegal for the ill-fated attack by the British during late September, 1940.

Achim was also generous enough to provide two additional airfields which allow the user easy access to this wonderful addition to CFS2.

Enjoy!

"Rami"

To check it out, rate it or add comments, visit Tobob_Dakar.zip
The comments you make there will appear in the posts below.

Reply...

Good afternoon,

The scenery for Dakar, Senegal has been released! Many thanks to Achim, who built two new airfields in the area to allow for easy access to the city and provide a basis for French missions later on! I also wish to thank Dombral, who did the large majority of the GSL and layout work, as well as to tobob, who once again provided wonderful coastlines, shorelines, and elevation to an area which was needed for the completion of yet another campaign.

I do take some credit here for putting together the installation guide, as well as doing to minor layout tweaks, working as a tester, and forming a single GSL file which includes the two airfields.

I hope you enjoy exploring this previously-unknown area of CFS2!

Reply...

Hello again,

Here is an entry for your operas.dat file (In the INFO folder) so you can access the area quickly in mission builder...

MTO-Senegal-Dakar, N14 24, W17 34, N15 05, W16 51

Back