• There seems to be an uptick in Political comments in recent months. Those of us who are long time members of the site know that Political and Religious content has been banned for years. Nothing has changed. Please leave all political and religious comments out of the forums.

If you recently joined the forums you were not presented with this restriction in the terms of service. This was due to a conversion error when we went from vBulletin to Xenforo. We have updated our terms of service to reflect these corrections.

Please note any post refering to a politician will be considered political even if it is intended to be humor. Our experience is these topics have a way of dividing the forums and causing deep resentment among members. It is a poison to the community. We appreciate compliance with the rules.

The Staff of SOH

• Server side Maintenance is done. We still have an update to the forum software to run but that one will have to wait for a better time.

Tobob_Dakar has been released!

Pour Dombral...Dakar!

Dombral,

Voici le décor qui Tobob m'a envoyé à Dakar, au Sénégal. Je n'ai pas installé ce pourtant, comme j'étais occupé aujourd'hui travailler sur d'autres choses. Je voulais vous faire avoir ce avant que le travail commence GSL, parce que vous semblez connaître ces lieux mieux que moi. Il s'agit de la dernière scène nécessaire pour libérer Fleet Air Arm, je reçois très excités de le relâcher bientôt!

In English...

Here is the scenery that Tobob sent to me for Dakar, Senegal. I have not installed this yet, as I was busy today working on other things. I wanted you to have this before the GSL work begins, because you seem to know these locations better than I do. This is the last scenery required to release Fleet Air Arm, I am getting very excited about releasing it soon!

Sorry! Forgot to send this texture file. Place in the Dakar\texture folder. Don't forget that this is pretty beta!:salute:

You're doing a great job again Tobob. Here's a wartime map and some photos of the port.

Reply...

Tobob,

Everything looks pretty good in the harbor except for the area that I have highlighted. I hope that Dombral and I can cross paths this week so I can move forward on Taranto, Mers-el-Kebir, and Dakar. They're the only things holding up the Fleet Air Arm campaign.

Can I lay this on top of the stock coastlines, or do I have to remove that .bgl file first?

Dakar 1940

Tobob,

Everything looks pretty good in the harbor except for the area that I have highlighted. I hope that Dombral and I can cross paths this week so I can move forward on Taranto, Mers-el-Kebir, and Dakar. They're the only things holding up the Fleet Air Arm campaign.

Can I lay this on top of the stock coastlines, or do I have to remove that .bgl file first?

merci pour le scenery de Dakar . Malheureusement notre ami Tobob a utiliser un plan de Dakar bien plus tardif que 1940 . Il ne faut pas oublier l'ile de Gorée dont les batteries de 240 ont joué un role décisif en septembrd

Je vous envoie un plan de la ville en 1940 avec quelques pics de l'attaque des swordfishs le 5 juillet 1940 vu du coté français

View attachment 47740View attachment 47742View attachment 47743View attachment 47744.

View attachment 47745View attachment 47746View attachment 47747

Reply...

merci pour le scenery de Dakar . Malheureusement notre ami Tobob a utiliser un plan de Dakar bien plus tardif que 1940 . Il ne faut pas oublier l'ile de Gorée dont les batteries de 240 ont joué un role décisif en septembrd

Je vous envoie un plan de la ville en 1940 avec quelques pics de l'attaque des swordfishs le 5 juillet 1940 vu du coté français.

Dombral,

Je suis étonné par cela. J'aimerais utiliser cette mise en page, avec le paysage Tarente, pour la campagne de Fleet Air Arm. J'ai aussi commencé à examiner ces missions que tu m'as envoyé il ya deux semaines, et peut avoir des six missions du Levant original rempli dès aujourd'hui!

In English

Dombral,

I am astounded by this. I would love to use this layout, along with the Taranto scenery, for the Fleet Air Arm campaign. I have also begun to look at those missions that you sent me two weeks ago, and may have the six original Levant missions completed today!

Tobob,

Rami,

Put these on top of the stock coastlines just like Bermuda. The island is one of those spots that need special attention and I think I have got it working. Not sure where to go from here...

Reply...

Tobob,

Since Dombral already has a layout for Dakar, I would be inclined to leave it as it is, unless he has specific suggestions or critiques.

Dakar 1940

Tobob,Since Dombral already has a layout for Dakar, I would be inclined to leave it as it is, unless he has specific suggestions or critiques.

J'ai ssayé le nouveau scenery de Tobob pour Dakar , le dessin de la cote est correcte . Je vais reprendre le layout pour repésenter le port et la ville . Le résultat devrait etre excellent .
Merci à Tobob
Par contre je n'arrive pas à installer le nouveau Tarente alors que je n'avais pas eu de problème avec l'ancien . Solution?
J'ai aussi repris mes skins pour les avions français de la campagne de Syrie . Ils sont assez complets et représentatifs , j'ai meme un ancien Potez 63II qui peut faire illusion si on n'est pas trop difficile .
Amicalement
Dominique

avions français de la campagne de Syrie

J'ai ssayé le nouveau scenery de Tobob pour Dakar , le dessin de la cote est correcte . Je vais reprendre le layout pour repésenter le port et la ville . Le résultat devrait etre excellent .
Merci à Tobob
Par contre je n'arrive pas à installer le nouveau Tarente alors que je n'avais pas eu de problème avec l'ancien . Solution?
J'ai aussi repris mes skins pour les avions français de la campagne de Syrie . Ils sont assez complets et représentatifs , j'ai meme un ancien Potez 63II qui peut faire illusion si on n'est pas trop difficile .
Amicalement View attachment 47866View attachment 47867View attachment 47868View attachment 47869
Dominique

voici les pics de ces avions

View attachment 47862View attachment 47863View attachment 47864View attachment 47865

Merci à Tobob
Amicalement
Dominique

Bonjour Dombral,

PM moi votre adresse email et je vous enverrai Tarente, si vous avez encore desproblèmes.

Les peaux sont fantastiques!

tobob

Reply...

Dombral,

J'espère que vous allez bien et que vous venez d'être loin de votre ordinateur. Je ne souhaite pas imposer, mais je voudrais pour finir la campagne Fleet Air Arm aussi rapidement que possible, donc si vous le voulez bien, je serais très reconnaissant les fichiers que vous avez à compléter le décor pour Dakar, cette façon je peux travailler sur la mission et obtenir que la mission achevée pour la campagne. Si vous éprouvez des difficultés à m'envoyer les fichiers, vous pouvez toujours les inclure en tant que pièce jointe dans ce fil.

S'il ya des problèmes, s'il vous plaît n'hésitez pas à m'envoyer un message privé.

respectueusement,

In English,

Dombral,

I trust that you are well, and that you have just been away from your computer. I do not wish to impose, but I would like to finish up the Fleet Air Arm campaign as quickly as possible, so if you would be so kind, I would very much appreciate the files you have to complete the scenery for Dakar, that way I can work on the mission and get that mission completed for the campaign. If you are having trouble sending me the files, you can always include them as an attachment in this thread.

If there are any problems, please do not hesitate to send me a private message.

Respectfully,

Dakar 1940 suite

j'ai été loin de mon ordinateur pendant quelques temps . J'ai terminé les scenes et GSl de Dakar et Tarente comme promis et les ai envoyés à Tobob ; je pensais qu'il vous les transmettrait ? je vais vous les envoyer.. directement si j'ai votre adresse E.Mail

amicaleùment , Dominique

Reply...

Dombral,

As I attempted to work on a GSL file for Dakar, (my own, as a base) I cannot find these following objects. Are they payware, or part of an unreleased package?

medblock1a
medblock2a
medblock3a

Any clarification or help you could give me with this would be greatly appreciated!

En français...

Dombral,

Comme j'ai essayé de travailler sur un fichier GSL pour Dakar, (la mienne, comme une base) je ne peux pas trouver ces objets suivants. Sont-ils payware ou partie d'un ensemble inédit?

medblock1a
medblock2a
medblock3a

Toute clarification ou l'aide que vous pourriez me donner avec ce serait grandement apprécié!

Thanks,

Back